میوه اژدها یا دراگون فروت و کاشت آن

دراگون فروت
15/03/2017 0 نظر

تکثیر دراگون فروت با نام مستعار میوه اژدها غالبا از طریق بذر یکی از ساده ترین روش هاست. با این حال سختی های مربوط به خودش رو هم داره. پس خیلی راحت نگیرید و معمولا به صورت قلمه تکثیر میشه.

پرورش میوه اژدها از طریق کشت بذر :

مرحله اول:

قبل از هرچیز دقت کنید که بذر ها بدون قسمت های گوشتی میوه باشند. چون وجود آن ها باعث پوسیدگی و یا بیماری در طول فرآیند جوانه زنی می شود.


مرحله دوم:

برای داشتن بیشترین میزان جوانه زنی بذر های تمیز شده را به طور مساوی در یک حوله کاغذی مرطوب (مانند دستمال توالت یا دستمال کاعذی ) پخش کنید. سپس آنرا پیچانده و داخل یک کیسه بگذارید. کیسه را برای مدت چند هقته در یک مکان گرم قرار دهید. داخل کیسه نیز مرطوب باشد.


مرحه سوم:

هنگامی که ریشه ها ظاهر شدند شما می توانید نشاء ها را داخل گلدان پر شده با خاک معمولی کاکتوس و یا با ترکیبی از ورمیکیولیت، پرلیت و پیت ماس بکارید.
در روش دیگر بذر های تمیز شده می توانند مستقیما در داخل گلدان در عمق حدود ۳-۴ میلیمتر کاشته شوند. در این روش غالبا میزان موفقیت کاهش می یابد.
هنگامی که بذر ها جوانه می زنند، ریشه های سفید نسبتا بلندی از بذر بیرون می آید. در این زمان نشاء ها بایستی به مکان دیگری برای کاشت انتقال داده شوند. درصورتی که ریشه ها بیش از حد رشد کرده و بلند شوند، ریشه ها در حوله کاغذی به دور هم پیچیده و به هم دیگر گیر میکنند. در این حالت آسیب اجتناب ناپذیر است.
بذر ها در طول روز نیاز به نور تا حدودی روشن دارند که می تواند توسط لامپی با طیف کامل نور و یا توسط نور خورشیدی که از طریق پنجره وارد می شود تامین کرد. یک پوشش پلاستیکی در عین حالی که رطوبت را ثابت نگه میدارد باعث میشود که خاک هم به آهستگی رطوبت خود را از دست دهد. اگر گیاه در محیط خارج (محیط باز) و در آفتاب کامل رشد کرده است، باید نهال ها از مقدار کمی سایه بهره مند شوند و همچین از عناصر نیز محافظت شود.
مشکل ترین روش در تکثیر دراگون فروت از طریق بذر و گذشتن از مرحله رشد لپه است. در این مرحله نهال ها بسیار کوچک و ظریف هستند و بخصوص مستعد پوسیدگی ریشه می باشند.

نکته مهم در کاشت میوه اژدها:

مراقب باشید که بیش از حد آبیاری نکنید و اگر شما متوجه شدید که نهال ها با ریشه های قهوه ای چروکیده در حال مردن(تلف شدن ، خشک شدن) هستند شما باید آبیاری را کم کنید. البته این حالت ممکن است به دلیل تخیلیه ضعیف(زه کشی نامناسب گلدان) و یا خاک سفت و فشرده باشد.

دراگون فوت

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.